Previous Trips Itinerary About Me Contact Subscription
previous trips itinerary about me contact me MailBox

Hong Kong

20. - 23. juni 2008

Flyet fra Delhi gik kl. 3:30 og personalet var enormt langsomme til at servere "morgenmaden". Det blev derfor ikke til meget soevn den nat og vi var noget flade da kom vi til Hong Kong fredag middag, hvor Pernille og Lars hentede os ved toget fra lufthavnen.

Sidst vi var i Hong Kong i 1999 knoklede vi byen rundt for at se alle sevaerdighederne. Vi havde paa forhaand besluttet, at det skulle vaere anderledes denne gang - afslapning og raahygge for alle pengene.

Afslapningen kom helt af sig selv da Pernille og Lars hurtigt fik os til at foele os hjemme. Et langt varmt bad, vaske toej i maskine og et par kolde oel gjorde sit. Efterfoelgende traskede vi en times tid rundt i byen i foer det var tid til en frokost paa vietnamesisk restaurant. Overvejelser om at tage en lur blev hurtigt erstattet af en bartur indtil vi tog paa italiensk restaurant omn aftenen. Det var dog ikke italiensk der var i hoejsaedet, men en sjofel stor boef - uden tvivl mere koed end hvad vi samlet havde faaet de sidste 2 maaneder i Indien. Hold da kaeft hvor var det laekkert....!!!! Godt maette og traette fik vi den bedste nattesoevn i lang tid.

Loerdag tog vi en hyggetur til Shek O lidt uden for centrum. Det var meget varmt saa det blev ikke til den store trekkingtur - kun en kort spadseretur op paa en lille bakke med udsigt over vandet. Men saa var det ogsaa blevet tid til at spise - denne gang kinesisk/thai og igen rigtig godt og alt for meget mad. Om aftenen var vi til lysshow paa havnen foer Lars tog os med paa sin yndlingsrestaurant i Hong Kong - russisk med eget balalajka band a la Susie & Leo. Maden var dog ikke speciel russisk, da vi fik flamberede oksegrillspyd......mums.

Det kunne lyde som om vi allerede havde faaet rigeligt at spise men nej! Weekenden helt sotre hoejdepunkt var champagne brunch paa Hotel Interkontinental. Man skal aldrig sige aldrig, men det bliver godt nok vanskeligt at overgaa. Michael lagde paa foerste tallerken beskedent ud med 3 halve hummere, 2 krabber, en stribe kaemperejer og masser af laks.... og saadan fortsatte det i 4 stive timer naturligvis med masser af champagne til.....

Sidst paa eftermiddagen fik vi fodmassage - ikke synderlig relevant med alle rulletrapperne i Hong Kong men bedre sent end aldrig efter de mange trekkingture i Indien. Maaske skulle det i stedet have vaeret mavemassage for maverne var stadig i chok. Aftensmaden blev skippet - vi havde simpelthen faaet nok mad.

Hong Kong blev lige som vi havde haabet det og mere til - en "ferie" fra den mere primitive rejse med rygsaek.

Hovedbeskeaftigelsen i Hong Kong

Tilbage i civilisationen

Lars' kontor

OL paa trapperne - dette smukke dyr symboliserer at Hong Kong staar for hestedisciplinerne

Paa sightseeing i byen

Pandabjoerne paa vej op af bygningerne

Paa hyggetur til Shek O

En glad og svedig struck

Masser af mad og ingen motion - noget anderledes end de 2 foregaaende maaneder

Hong Kong by night - lysshow paa havnen

Balalajka bandet var mest til glaede for Lars..... regning

...men maden fejlede ikke noget

Champagne brunch - bemaerk fotografens beskedne tallerken

Er det virkelig noedvendigt at vaelge....

En times fodmassage var godt for de traette foedder og laegge